Remedial teaching
-
Informatie
Remedial teaching
Voor leerlingen met leer- en gedragsproblemen bieden wij remedial teaching (RT) aan. We achterhalen het onderliggende probleem per leerling aan de hand van kwantitatieve methoden, zoals de schoolresultaten en instaptoetsen, én kwalitatieve methoden, zoals dieptegesprekken met leerkrachten, interne begeleiders en ouders. Problemen die wij in de ervaring tegenkomen zijn onderwijsachterstanden, dyslexie of dyscalculie. Nadat de oorzaak duidelijk is, stellen we een plan van aanpak op voor de leerling en werken we tijdens de sessies aan het wegwerken van achterstanden.Interesse?
Studiepoort is begonnen met als doel bij te dragen aan goed onderwijs en wij bespreken graag hoe onze visie en methodiek kunnen bijdragen aan het oplossen van uw vraagstuk. Een eventuele samenwerking is voor ons een middel, geen doel. Bel ons gerust op 06 28 82 75 93 of e-mail ons op info@studie-poort.nl om een verkennend gesprek in te plannen.Ervaring van partners
" Met de moeder van [naam leerling] van El Kadisia en ik lees elke week jullie update hoe het gegaan is. Ik ben trots hoe ze het doet, maar ook de manier hoe jullie het aanpakken. Ik wil jullie heel erg bedanken voor alles. Succes met alles"
- Ouder van leerling remedial teaching -
Projectopzet
Hoe ziet een sessie van deRemedial Teaching bij Studiepoort eruit?
Onze remedial teachers zijn ervaren onderwijsondersteuners, die uw leerlingen in kleine groepjes begeleiden bij het wegwerken van onderwijsachterstanden. Deze begeleiding vindt onder schooltijd plaats in sessies van 20 tot maximaal 50 minuten. Deze dienst bieden wij in twee vormen aan:Arrangement
De groepjes bestaan uit 1 of maximaal 2 leerlingen met dezelfde leerbehoeftes. Deze leerlingen hebben vaak een grote behoefte aan intensieve ondersteuning bij rekenen, (begrijpend) lezen of spelling. Voor aanvang van de arangement zal de coördinator van Studiepoort een onderzoek afnemen bij de leerlingen, denk hierbij bijvoorbeeld aan: Een startgesprek met de leerlingen en de docent, toetsen afnemen bij de leerling en observatie in de klas. Vervolgens stelt de professional van Studiepoort een handelingsplan op. Na akkoord van de school, gaan wij aan de slag. Een regulier arrangement duurt 10 - 12 weken en bestaat uit twee sessies per week van 30 minuten. Deze sessies vinden onder schooltijd plaats.IOP
Onze Inhaal en Ondersteuningsprogramma’s (IOP’s) worden ingezet om achterstanden weg te werken, die gedurende de vele periodes van lockdown en thuisonderwijs zijn opgelopen. Tijdens dit programma begeleiden we uw leerlingen in groepjes van maximaal 6 leerlingen. Onder schooltijd krijgen deze leerlingen instructie over onderdelen die de basis vormen voor de leerdoelen die momenteel in de klas behandeld worden. Als deze achterstanden zijn weggewerkt, kunnen de leerlingen weer mee met de rest van de klas. Een regulier IOP duurt 10 - 12 weken en bestaat uit minimaal één sessie per week van 20 minuten.